Posted on 2024.04.18.
A szegedi új Tisza-híd 2023. november 8-án megkapta a környezetvédelmi engedélyt. Az engedélyezési tervek 2024. január 11-i elkészítését követően most kezdődött a kiviteli tervezés környezetvédelmi projekttámogatása. Jelenleg a tervek további kiegészítései zajlanak, hogy a híd megvalósítása a legmagasabb környezetvédelmi előírásoknak megfelelően történjen. A projekttámogatás folyamatos, és célja a hídépítés környezeti hatásainak minimalizálása, különös tekintettel a Tisza ökoszisztémájára és a környező élőhelyek megóvására. A végleges tervek célja, hogy biztosítsák a híd fenntartható megépítését és hosszú távú környezeti kompatibilitását.
Posted on 2023.12.14.
és Boldog Új Évet Kívánunk minden kedves partenrünknek!
Posted on 2023.04.26.
Ma Dr Bite Pál Zoltán workshopot tartott az Azerbajdzsán Köztársaság Állami Várostervezési és Építészeti Bizottságban. Megtiszteltetés volt bemutatni az állami és a bakui várostervezés különböző osztályaiból, az ökológiai minisztériumból, valamint a közlekedési, energia- és magánszektor kulcsfontosságú érdekelt feleiből álló elkötelezett közönségnek a várostervezés és a környezettervezés fő kapcsolódási pontjait; hangsúlyozva e két terület integrálásának fontosságát a fenntartható fejlődés támogatása érdekében. Kiemeltem, hogy a legköltséghatékonyabb védelem akkor érhető el, ha a kibocsátás eleve nem keletkezik (vagy legalábbis már a forrásnál csökken), így a tervezési szempontok döntő fontosságúak a fenntartható város- és környezettervezés megvalósításában.
Szeretnénk kifejezni köszönetünket az Azerbajdzsán Köztársaság Állami Várostervezési és Építészeti Bizottságának, hogy meghívott és megszervezte ezt az eseményt. Ezúton is szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki részt vett és hozzájárult a workshop sikeréhez. Biztosak vagyunk abban, hogy a megszerzett ismeretek hasznosak lesznek Azerbajdzsán fenntartható fejlődési erőfeszítéseinek támogatásában. Folytassuk a közös munkát, hogy mindenki számára jobb jövőt teremtsünk.
Posted on 2023.03.13.
Büszkék vagyunk arra, hogy társaságunk készíti a B3 Magyarország Kft megbízásából a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. részére a „CNOSSOS-EU irányelv adaptációjára irányuló intézkedéscsomag megvalósításának 2. fázisát”.
A munka célja: előállítani a magyar közúti vasúti és ipari adatbázist a CNOSSOS-EU új közösségi zajszámítási irányelv hazai alkalmazásának megfelelően, hogy ez alapján lehessen elkészíteni a jövő stratégiai zajtérképeit az országban.
A munka során egyedülálló módon kollégáink:
- Több mint 500 többcsatornás zaj és rezgésmérést végeznek és értékelnek ki.
- A közúti zajmérések a hazánkban legnagyobb számban előforduló útburkolati kopórétegekre (13+ típus) készülnek el 30-130 km/h sebességtartományban, több mint 50 helyszínen. A vizsgálat során a hazai járműállományra vonatkozó, irányelvnek megfelelő, jármű kategóriánkénti gördülési, illetve hajtóműzaj együtthatók kerülnek meghatározásra.
- Az irányelv a kötöttpályás szerelvények vonatkozásában mind zaj, mind rezgésmérések egyidejű vizsgálatát követeli meg. A vizsgálat tárgyát képezik a nagy vasutak, a villamosok, a HÉV, a Metró és a Tram-Train járművei. Több mint 80 helyszínen elvégzendő mérésekkel meghatározásra kerülnek a járművek elhaladásától származó gördülési és hajtóműzaj paraméterek, illetve az eltérő pályaszerkezetek elemeinek hatásait.
Posted on 2023.03.01.
Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá Jedullah Babajev, a Gazdasági Övezetek Fejlesztési Ügynöksége (EZDA) Szakképzési Központ igazgatója és Dr. Bite Pál, a Vibrocomp Kft cegvezetője.
A dokumentum alapján a Vibrocomp környezetvédelmi tanácsadási szolgáltatásokat, képzést és oktatást fog nyújtani a VTC hallgatóinak és az EZDA parkjaiban rezidens cégeknek. Az együttműködés célja továbbá zöld technológiák bevezetése a parkokban, ezzel is hozzájárulva Azerbajdzsán fenntartható és zöld jövőjéhez.